444 76 79
tr
tr
Sosyal Medya Hesaplarımız

Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü

Anasayfa » Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
Alparslan VAROL
Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdür V.

T.C. SULUOVA BELEDİYE BAŞKANLIĞI
BASIN YAYIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
Görev Yetki ve Sorumluluklar


Müdürlüğün Görevleri

MADDE 8 – (1) Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtildiği gibidir.

  1. Müdürlüğün faaliyet konularına ilişkin mevzuatı takip etmek ve mevzuatın gereklerini süresi içerisinde yerine getirmek.
  2. Müdürlüğün diğer idareler nezdinde takibi gereken iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak.
  3. Yıllık performans programına, yatırım programına ve müdürlük bütçesine uygun olarak çalışmalarını yürütmek.
  4. Suluova Belediyesi İç Kontrol Eylem Planındaki görev ve sorumlulukların yerine getirilmesi için gerekli çalışmaları yapmak.
  5. Müdürlüğe gelen yazı ve dilekçeleri süresi içerisinde cevaplamak. 3071 sayılı kanun gereği; dilekçe yoluyla yapılan başvurulara 30 gün içinde yazılı bilgi vermek, işlem safahatının duyurulması halinde alman sonucu ayrıca bildirmek.
  6. Başkan ya da ilgili Başkan Yardımcısının bilgisi ve onayıyla, 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu çerçevesinde, istisnalar dışındaki bilgi ve belgeleri başvuru sahibinin bilgisine sunmak.
  7. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında; müdürlüğün ihtiyacı olan her türlü mal alımı, hizmet alımı ile yapım işlerini ihale yolu ile gerçekleştirmek, hak edişlerini düzenlemek, kabullerini yaparak sonuçlandırmak.
  8. Belediyenin orta ve uzun vadeli stratejilerini ve politikalarını belirlemek, amaçlarını oluşturmak üzere gerekli çalışmaları yapmak.
  9. Müdürlükçe yapılan işlemlerin kayıtlarının tutulmasını sağlamak. Gerektiğinde bunların arşivlenmesini, korunmasını ve muhafazasını sağlamak.
  10. Gerektiğinde Belediyenin diğer birimleriyle, resmi kurum ve kuruluşlarla, ilgili meslek odalarıyla, ihale sürecindeki ilgililerle yazışmalar yapmak.
  11. Gerekli görülen faaliyet ve organizasyonlarda diğer müdürlüklere destek olmak.
  12. Uzman kişilerden danışmanlık hizmeti almak.
  1. Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili olarak; Suluova Belediyesi resmi web sitesinde (suluova.bel.tr) yayınlanmak üzere Bilgi İşlem Birimine fotoğraf, video ve yazılı olarak veri akışı sağlamak.
  2. Basın kuruluşları ile irtibatın sağlanması zamanında ve yerinde haber akışını organize etmek
  3. Belediye’nin yaptığı her türlü etkinlikleri vaktinde duyurmak; faaliyetlerle ilgili her türlü tanıtım ve duyuru materyallerini hazırlamak, basım faaliyetlerini yapmak, sesli ve görsel ilan alanlarını kullanmak ve tellaliye görevini organize etmek.
  4. İl ve ilçe protokolü, Suluova genelindeki sivil toplum kuruluşları, okullar ve yöneticileri, vakıflar, odalar, sendikalar, muhtarlar ve gerek görülecek diğer şahıs, kurum kuruluşlar ve bunlara ait iletişim bilgilerini hazırlamak ve güncellemek. Gerekli değerlendirmeyi yaparak.
  5. Belediyemizin gerçekleştirdiği çeşitli faaliyetlere ve etkinliklere yazılı ve görsel basın mensuplarının davet edilmesi ve katılımlarının sağlanması.
  6. İlçemizde ikamet eden vatandaşlarımızın düğün cenaze gibi sosyal nitelikli talepleri doğrultusunda ihtiyaçlarını karşılamak. Beyaz masa aracılığı ile vatandaş belediye iletişimini sağlamak

Müdürün Görevleri

MADDE 9 – (1) Müdürlük bünyesinde görev yapan müdürün görevleri aşağıda belirtildiği gibidir.

  1. Müdürlük çalışmalarını yasal mevzuata uygun olarak yürütmek, her türlü yasal mevzuat değişikliklerinde Müdürlük çalışmalarını yeniden düzenlemek ve çalışanların yasal mevzuata ve değişikliklere uyum sağlamasını temin etmek.
  2. Müdürlük adına yapılacak harcamalarda harcama yetkilisi ve ihalelerde ihale yetkilisi sıfatıyla gerekli işlemleri yapmak.
  3. Müdürlüğün Görev ve Çalışma Yönetmeliği hazırlık çalışmalarını yürütmek.
  4. Müdürlük çalışmalarıyla ilgili gerek duyulduğu takdirde; yönetmelikler ve yönergeler hazırlayarak uygulamaya koymak.
  5. Müdürlüğün çalışma programlarını (günlük, haftalık, aylık ve yıllık) hazırlamak ve sürekli güncel halde bulundurmak.
  6. Müdürlük arşivinin oluşturulması ve muhafazasını temin etmek.
  7. Müdürlüğüne ait taşınırlarla ilgili olarak taşınır kayıt ve kontrol yetkilisinin görevlendirilmesi ve taşınır kayıt işlemlerinin yürütülmesini sağlamak.
  8. Müdürlüğe kayıtlı her türlü taşınır ve taşınmaz malların iyi kullanılmasını ve korunmasını sağlamak.
  9. İş güvenliğinin ilgili yönetmelik ve prosedürlere uygun olarak sağlanması için her türlü önlemi almak, faaliyetlerin denetlenmesini sağlamak.
  10. Astlarından gelen teklif, talep ve şikâyetleri değerlendirerek gerekli gördüğü hususlarda düzenlemeler ve işlemler yapmak.
  11. Çalışanların iş koordinasyonunu ve motivasyonunu sağlamak, iş verimini artırıcı

tedbirleri almak ve birim içi çalışma akışım kontrol etmek.

  1. Müdürlüğün yıllık faaliyet raporunun hazırlanmasını sağlayarak, zamanında Mali Hizmetler Müdürlüğüne ulaştırmak.
  2. Müdürlüğün yıllık bütçe tekliflerini ve varsa yıllık ücret tarifelerini hazırlamak.
  3. n) Müdürlüğün varsa yıllık yatırım programını hazırlamak.
  4. Müdürlüğün yazışmalarının yazışma kurallarına uygun, süresi içinde ve doğru bir şekilde yapılmasını sağlamak ile 1.derece imza yetkilisi sıfatıyla paraflamak veya imzalamak.
  5. Müdürlüğün iş ve işlemleri ile ilgili araştırma, soruşturma, denetim ve teftişlerde Müdürlüğün çalışmaları hakkında bilgi ve belge vermek ile teftiş ve denetim raporlarının gereğinin yapılmasını sağlayarak cevaplandırmak.
  6. Müdürlüğe gelen evrakı incelemek, ilgilisine havale etmek, süresi içinde gereğinin yapılmasını ve cevaplandırılmasını sağlamak.
  7. Yapılan çalışmalar hakkında Belediye Başkanı ve/veya ilgili Başkan Yardımcısına rapor vermek.
  8. Başkanlık Makamından gelen görev ve talimatların yaptırılmasını sağlamak.
  9. Diğer kamu kurum ve kuruluşları ile vatandaşlardan gelen müdürlüğün çalışma alanıyla ilgili talepleri ve şikâyetleri değerlendirmek, süresi içinde gereğinin yapılmasını ve cevaplandırılmasını sağlamak.
  10. Müdürlük çalışanlarının eğitim ihtiyaçlarını tespit etmek ve ilgili yerlere bildirmek.
  11. Müdürlüğe yeni gelen veya görev yeri değişen personelin uyum eğitimini sağlamak.
  12. Disiplin Amiri sıfatıyla müdürlük personelinin disiplinle ilgili işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
  13. Müdürlük personelinin çalışma performanslarını değerlendirmek.
  14. y) Müdürlükteki personelin izin işlemlerinde imza yetkisine sahip olmak.
  15. z) Yönetimindeki personele görev vermek, yaptıkları işleri denetlemek, gerektiğinde uyarmak, bilgi ve rapor istemek.
  16. aa) Müdürlüğe bağlı bulunan kültür merkezleri, fuar alanları vs.nin tahsisini onaylamak.

Müdürün Yetkileri

MADDE 10 – Müdürlük bünyesinde görev yapan müdürün yetkileri aşağıda belirtildiği gibidir.

  1. Müdürlüğü;
  • Başkanlık Makamına, belediyenin diğer müdürlüklerine, müdürlüğün alt birimlerine ve personeline karşı doğrudan,
  • Belediyenin karar organlarına, kamu kurum ve kuruluşlarına, meslek kuruluşlarına ve gerektiğinde gerçek ve tüzel kişilere karşı ise Başkanlık Makamının izni ve onayıyla, şahsen ya da evrak üzerindeki imzasıyla temsil etmeye,
  1. Personeli, ekipmanı ve müdürlüğün sahip olduğu bilgi ve kaynakları sevk ve idare etmeye,
  2. Bütçe ^deneklerini kullanmaya ve Harcama Talimatı vermeye,

ç) Gerçekleştirme görevlilerini, taşınır mal kayıt ve kontrol yetkililerini ve birim mutemedini belirlemeye ve görevlendirmeye,

  1. İhalelerde ihale yetkilisi tarafından onaylanan ihale kararma istinaden sözleşmeyi imzalamaya,
  2. Alt birimlerindeki personellere yetki devretmeye ve gerektiğinde devrettiği yetkiyi geri almaya,
  3. Başkanlık makamına; yeni alt birimler kurma, alt birimleri ayırma ya da birleştirme, alt birimlerin adlarım ve fonksiyonlarını değiştirme konusunu teklif etmeye,
  4. İdari ve teknik konularda talimatlar vermeye, araştırma ve inceleme yapmaya ve yaptırmaya,

ğ) Performans ölçümü ve istatistiki çalışma yapmaya ve yaptırmaya,

  1. İş  ve işlemleri kontrol etmeye ve denetlemeye, iş ve işlemlerle ilgili her türlü bilgi ve belgeyi istemeye,

ı) Çalışma gurupları oluşturmaya, görevlendirmeler yapmaya,

  1. Görevlerini yerine getirmeyen ve talimatlara uymayan personel hakkında disiplin sürecini başlatmaya,
  2. Toplantı düzenlemeye ve toplantıyı yönetmeye,
  3. Bütçe Kanununda belirtilen sınırlarda olmak kaydıyla; gerekli durumlarda üst yönetici onayıyla personele fazla mesai yaptırmaya,
  4. Gerekli gördüğü konularda Hukuk İşleri Birimin den başkan yardımcısı ve başkan onayıyla görüş sormaya,
  5. işlemlerde usulsüzlük ve yolsuzluğu önlemek için yasal her türlü tedbiri almaya yetkilidir.

Müdürün Sorumlulukları

MADDE 11 – Müdürlük bünyesinde görev yapan müdürün sorumlulukları aşağıda belirtildiği gibidir.

Müdür olarak görev alanlarına giren konulardaki iş ve işlemlerin hukuka ve belediye mevzuatına uygun olarak yürütülmesinde;

  • Belediye Başkanına ve bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısına,
  • Başkanın bilgisi dahilinde Belediye Meclisinin ilgili ihtisas komisyonlarına,
  • Gerektiğinde Belediye Encümenine,
  • Kollektif çalışma gerektiren konularda; çalışmanın öznesi durumundaki müdürlüklere veya müdürlere ya da kurullara karşı sorumludurlar.
  1. Müdürlüğün ve müdür olarak kendilerinin görev alanlarına giren konulardaki iş ve işlemlerin hukuka ve belediye mevzuatına uygunluğunun denetlenmesi sürecinde, Başkanlık Makamını bilgilendirmek kaydıyla;
  • Sayıştay’a,
  • ilgili Bakanlıkların denetim organlarına,
  • Belediye Meclisinin Denetim Komisyonuna,
  • İç Denetim organlarına, gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak ulaştırmakla sorumludurlar.
  1. Başkanlık Makamını bilgilendirmek kaydıyla; adli ya da idari inceleme ve soruşturma aşamasında, adli ya da idari inceleme ve soruşturmayı yürüten organlara gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak ulaştırmakla sorumludurlar.

MADDE 12 – Birim Sorumlularının Görevleri

  1. Iş güvenliğinin ilgili yönetmelik ve prosedürlere uygun olarak sağlanması için her türlü önlemi almak, faaliyetlerin denetlenmesini ve takibini sağlamak,
  2. Yasal mevzuat, sistem ve prosedürlere hakim olmak, ilgili değişiklikleri takip etmek,
  3. Müdürlükle ilgili kurum içi ve kurum dışı yazışmaları hazırlanmasını sağlamak,

ç) Müdürün yetki verdiği durumlarda müdürlüğe gelen talep, şikâyet ve önerileri değerlendirmek,

  1. Üstlerinin verdiği talimatları ve görevleri yerine getirmek, yapılan çalışmalar hakkında bilgi vermek,
  2. Üstlerinden aldığı görevleri alt birimlere dağıtarak işlemlerin yapılmasını sağlamak,
  3. Personelin koordinasyonunu sağlamak, çalışmalarını kontrol etmek ve yönlendirmek,

g)Problemli konularda müdürlüklerden ve ilgili kuramlardan bilgi alıp, üstleriyle irtibat kurarak çözüme kavuşturmak, ğ) Gerektiğinde Müdürün yerine vekalet etmek,

  1. Personeli® daha verimli çalışması için eğitim almalarını sağlamak, motive etmek, çalışmalarınayöâvermek, ft

ı) îş ve hizmetlerin; etkin, verimli, ekonomik, en az emek ve malzeme kullanılarak temin edilmesi ve yapılmasını sağlayacak tedbirleri uygulamak ve üst yönetime tekliflerde bulunmak,

  1. Kanun, tüzük, yönetmelik ve yetkili organlarca belirlenen görevleri zamanında ve eksiksiz olarak yapmak ve yaptırmak,
  2. Harcama Birimlerinin ihtiyaç duyduğu mal, hizmet ve yapılışlarına ilişkin işlemleri, ilgili kanun, yönetmelik ve tebliğlere uygun biçimde yürüterek, temin edilmesini sağlamak,
  3. Müdürlüğünde görevli personelin etkin ve verimli bir şekilde çalışmalarını sağlayacak planlamayı yapmak ve işlerin düzenli olarak yürütülmesi için gerekli tedbirleri almak ile görevlidir.
  4. Müdürün tevdi ettiği görevleri tam ve noksansız zamanında yapmakla görevlidir.

Basm Birim Sorumlusu’nun Görevleri

  1. Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili olarak; Suluova Belediyesi resmi web sitesinde (suluova.bel.tr) yayınlanmak üzere Bilgi İşlem Birimine fotoğraf, video ve yazılı olarak veri akışı sağlamak.
  2. Basm yayın kuruluşlarıyla belediye irtibatını ve bilgi akışını sağlamak.
  3. Belediye’nin yaptığı her türlü etkinlikleri vaktinde duyurmak; faaliyetlerle ilgili her türlü tanıtım ve duyuru materyallerini hazırlamak, basım faaliyetlerini yapmak.
  4. Belediyeye ait yayınların (kitap, broşür, el ilanı) çıkarılmasını sağlamak.
  5. Görsel ve yazılı basm yayın organlarını takip etmek; Suluova İlçesi ve Belediye hakkında çıkan her türlü haberleri rapor etmek ve bu haberleri arşivlemek.
  6. Periyodik aralıklarla bülten çıkarmak, çıkan bültenin halka ulaşmasını sağlamak, bu bülteni arşivlemek.
  7. Belediye web sayfasının haber yönetimi ile haber içerik paylaşımını yapmak.
  8. Belediyenin sosyal medya kanallarını yönetmek ve içerik paylaşımı yapmak.
  9. Belediyenin fotoğraf arşivini düzenlemek ve muhafaza etmek.

İlan Yayın ve Reklam Birim Sorumlusu’nun Görevleri

  1. Belediye’nin yaptığı her türlü etkinlikleri vaktinde duyurmak; faaliyetlerle ilgili her türlü tanıtım ve duyuru materyallerini hazırlamak, basım faaliyetlerini yapmak.
  2. Belediyeye ve özel firmalara ait pankartların asım/söküm işlerinin takibini yapmak.
  3. Belediyenin düzenlediği etkinlikler ve programlar için bilgilendirme mesajı göndermek.
  4. Belediye bünyesindeki billboardlarda yayınlanacak reklam ve tanıtımlara karar

vermek ve bunlarla ilgili düzenlemeleri yapmak ya da yaptırmak. Tahakkuku gereken ilan ve reklamların Mali Hizmetler Müdürlüğüne bildirilmesi.

  1. Belediye anons sistemi kullanımı, ilan tutanaklarının tutulması ve yazışmalarının yapılarak arşivinin düzenlenmesini sağlamak.
  2. Tellaliye görevlerini yapmak veya yaptırmak.

Halkla İlişkiler Basın Birim Sorumlusu’nun Görevleri

  1. 11 ve ilçe protokolü, Suluova genelindeki sivil toplum kuruluşları, okullar ve yöneticileri, vakıflar, odalar, sendikalar, muhtarlar ve gerek görülecek diğer şahıs, kurum ve kuruluşlar ve bunlara ait iletişim bilgilerini hazırlamak ve güncellemek.
  2. Gerekli görülen zamanlarda belirli gün ve haftalar kapsamında organizasyonlar yapmak.
  3. Belediye adına çeşitli etkinliklerin düzenlenmesini organize etmek.
  4. Mobil Beyaz Masalar aracılığı ile vatandaş belediye iletişimini sağlamak.
  5. Belediyenin sosyal medya kanallarını yönetmek ve içerik paylaşımı yapmak.
  6. Belediyemizin gerçekleştirdiği çeşitli faaliyetlere ve etkinliklere yazılı ve görsel basın mensuplarının fax, mail ve telefon aracılığı ile davet edilmesi ve katılımlarının sağlanması.
  7. Belediyenin düzenlediği programlara katılan basın mensuplarının en iyi şekilde karşılanması ve programla ilgili hazırlanan basın bültenlerinin sunulmasının yanı sıra çekim yapabilecekleri uygun noktaları kendilerine göstermek suretiyle katılımcıların organizasyonunu sağlamak.
  8. Belediyenin yapılan faaliyetlerinin ve etkinliklerinin haberlerinin yazılması ve yazılan haberlerin programda çekilen fotoğraflarla birlikte ulusal ve yerel basma gönderilmesi.
  9. Başkanın yerel ve ulusal gazetelerde röportajının yapılması ve Başkanın televizyon ve radyo programlarına katılımının sağlanması.
  10. Kent Yaşam Kültür Dergisi, çocuk dergisi, aylık bülten, broşür, Suluova Tarihi Kitabı’nın hazırlanması, basılması ve takibinin yapılması.
  11. İlçemizin kültürel ve tarihi zenginliklerini fotoğraf, film, video, CD, ses kasetleri vb. yöntemlerle değerlendirmek, Kamuoyuna ulaştırarak “Suluovalılık bilinci” oluşumuna katkıda bulunmak.
  12. Gazete, mecmua ve mevzuatla ilgili yayınlar, diğer neşriyatın satın alınması ve resmi gazete ile diğer bazı süreli yayınların abone yenileme işlemlerini yürütmek.
  13. Aylık basın analiz dosyasının hazırlanması ve suluova.bel.tr adresi ile tüm web kullanıcılarına elektronik ortamda aynı hizmetlerin sunulmasını sağlamak.
  14. Belediye sınırları içerisinde Başkanlığa bağlı ( Meydan, Cadde, Sokak, Bulvar, Park Bahçeler, Mezarlıklar, Kültürel Mekanlar, Köprüler, Tarihi yerler vs.) bunlar gibi yerlerde yapılan film çekimleri için gelen başvuruların değerlendirilip izin verilmesi işlemlerini yürütmek.
  15. Belediyenin halkla ilişkiler hizmetlerini planlamak, uygulamak, uygulama aşamasından sonra gerekli değerlendirmeleri yaparak elde ettiği sonuçlan diğer birimlere aktararak sonuçları takip etmek,
  16. Belediye çalışmaları hakkında halkı bilgilendirmek, halkın belediyeden olan talep ve başvurularını kabul ederek ilgili birimlere ulaştırmak, sonuçları takip etmek,
  17. Diğer halkla ilişkiler uygulamaları alanındaki yenilikleri takip etmek bunlardan uygun Planlarının belediyede uygulanabilirliği konusunda araştırmalar yapmak, bu kapsamda çeşitliöneriler hazırlamak, &
  18. Kurum içi iletişimi sağlamak, kurum kimliğini ve aidiyeti oluşturmak amacıyla çalışmalar yapmak, iç haberleşmeye dair basılı materyaller yayınlamak,
  19. Gerekli hallerde halkla ilişkiler hizmetlerini yürütmek maksadıyla kamu veya özel kurum ve kuruluşlar ile alanında uzman kişilerden danışmanlık hizmeti satın almak,
  20. Belediyenin yatırım ve hizmetlerini (bez afiş, vinil, bilboard ve gazete v.b ile) halka tanıtmak,
  21. Halkla İlişkiler, Yerel Yönetimler ve Sosyal Hizmetler alanlarında, bilimsel toplantılar düzenlemek, bu alanda düzenlenen toplantılara katılmak ve bilimsel yayınlar yapmak,
  22. Bütün Mahalleleri kapsayan (iç ve dış) Halk Meclisleri düzenlemek.
  23. İlçemizde ikamet eden vatandaşlarımızın düğün cenaze gibi sosyal nitelikli talepleri doğrultusunda ihtiyaçlarını karşılamak.

Birim Sorumlularının Yetkileri

MADDE 13 – Müdürlük bünyesinde görev yapan Birim sorumlularının yetkileri aşağıda belirtildiği gibidir.

  1. Personeli, ekipmanı ve Birimin sahip olduğu bilgi ve kaynakları sevk ve idare etmeye,
  2. îş ve işlemleri kontrol etmeye ve denetlemeye, iş ve işlemlerle ilgili her türlü bilgi ve belgeyi istemeye,
  3. Toplantı düzenlemeye ve toplantıyı yönetmeye,

ç) İşlemlerde usulsüzlük ve yolsuzluğu önlemek için yasal her türlü tedbiri almaya yetkilidir.

Birim Sorumlularının Sorumlulukları

MADDE 14 – Müdürlük bünyesinde görev yapan Birim sorumlusunun sorumlulukları aşağıda belirtildiği gibidir.

Birim sorumluları, temsil ettikleri Birimin ve kendi görev alanlarına giren konulardaki iş ve işlemlerin hukuka ve belediye mevzuatına uygun olarak yürütülmesinde müdüre karşı sorumludurlar.

İşbirliği ve Koordinasyon, Uygulama Usul ve Esasları

İşbirliği ve Koordinasyon

MADDE 15 – (1) Müdürlük içi işbirliği ve koordinasyon aşağıdaki gibi sağlanır.

  1. Müdürlük dâhilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür tarafindan sağlanır.
  1. Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre iletilir.
  2. Müdür, evrakları gereği için ilgili personele tevzi eder.

ç) Bu Yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm hariç her hangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz.

  1. Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir.
  • Müdürlükler arasında işbirliği ve koordinasyon aşağıdaki gibi sağlanır.

Müdürlükler arası yazışmalar Müdür’ün imzası ile yürütülür.

  • Diğer kurum ve kuruluşlarla koordinasyon aşağıdaki gibi sağlanır.
  1. Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Başkan Yardımcısının parafı Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
  2. Müdürlüğe havale edilen her türlü evrak ve dilekçe kayda geçirilip, müdür tarafından ilgili birime havale edilir.
  3. Havale edilmiş evrakı veya dilekçeyi alan personel, bu evrak veya dilekçeye mevzuata uygun olarak işlem yapar. Eğer evrakta bir eksiklik veya yanlışlık varsa Müdürün bilgisi dahilinde ilgililere bu yanlış düzelttirilir veya eksiklik tamamlattırılır. Tamamlanamayacak veya düzeltilemeyecek bir yanlışlık veya eksiklik söz konusu olduğunda işlem yapılmaz.

ç) Birimler arasında yazışma, dosyalama, arşivleme gibi konularda standartlaşmaya gidilmesi için zaman zaman iş akış şemaları ve ölçümlemeler kontrol edilir.

  1. îmza karşılığı alman veya elektronik ortamda evrak kayıt sistemi üzerinden müdürlüğe aktarılan evrak veya dilekçe, evrak kayıt sistemine kaydı yapıldıktan ve numara verildikten sonra tasnif edilerek havalesi için müdüre sunulur. Müdür tarafından ilgilisine havalesi yapılır. İlgilisi tarafından, teslim alman evraka yasal süresi içinde gereği yapılır.
  2. Tüm işlemleri ve imzaları tamamlanan evrak, evrak kayıt sistemi üzerinden numara verildikten sonra ilgili yerlere gönderilmek üzere zimmet defterine kaydı yapılarak veya elektronik ortamda ilgilisine/ilgili müdürlüklere teslim edilir.
  3. Tüm işlemleri yapılarak ilgilisine gönderilen evrakların müdürlükte kalan sureti konusuna göre dosyasına konur. Arşiv mevzuatına uygun olarak belirli süre birim arşivinde saklandıktan sonra kurum arşivine devredilir.
  4. Yazışmalarda, Belediye Başkanı veya müdürlüğün bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısının denetim ve gözetiminde, Suluova Belediye Başkanlığı İmza Yetkileri Yönergesi ve Yazışma Kuralları ile ilgili yönetmelik hükümlerine göre hareket edilir.

Müdürlüğün Uygulama Usul ve Esasları

MADDE 16 – Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü; bu yönetmelikteki ilkeler çerçevesinde olmak kaydıyla, müdürlüğün görev alanına giren iş ve işlemleri aşağıda belirtilen mevzuat hükümlerine uygun olarak yerine getirir.

  1. 5393 sayılı Belediye Kanunu,
  2. Mahalli İdareler Harcama Belgeleri Yönetmeliği
  3. 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu,

ç) 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu,

  1. 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu,
  2. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu,
  3. 4857 sayılı İş Kanunu,
  4. 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu,

ğ) 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu,

  1. 6245 sayılı Harcırah Kanunu,

ı) 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun,

  1. 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu,
  2. 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu,
  3. İç Kontrol ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar hakkında Yönetmelik,
  4. Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği,
  5. Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik,
  6. n) Kamu İdarelerince Hazırlanacak Faaliyet Raporları Hakkında Yönetmelik,
  7. o) İlgili bakanlıkların tebliğ ve genelgeleri ve ilgili diğer mevzuatlar..

Son Hükümler

BEŞİNCİ BÖLÜM

Son Hükümler

Yönetmelikte Yer Almayan Hususlar

MADDE 17 – Bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.

Yürürlük

MADDE 18 – Bu yönetmelik, Suluova Belediye Meclisi tarafından kabulü ve Suluova Belediyesi’nin internet sitesinde ilam ile yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 19 – Bu yönetmelik hükümlerini Suluova Belediye Başkam yürütür.

Whatsapp
Hilal Masa
Hilal Masa
Merhaba!
Size nasıl yardımcı olabiliriz?
1